2011. 8. 2. 16:08ㆍ보고서/Contents
[IT Report Comment]
자료를 보면 북미에서 PC Game이 증가하고 있으며 포터블 게임의 경우 스마트폰으로 인한 감소 또는 전환되는 것을 의미합니다. 즉, 시장이 점차 변화하고 있다는 것을 의미합니다.
PC Game에는 아무래도 온라인 게임이 포함되는 듯 하구요.
그리고 뒷쪽 설명은 Free-to-Play.
부분 과금 또는 부분 유료화 서비스를 이야기 하는데 그 시장이 점차적으로 급격히 증가 될 것을 의미하고 있습니다.
특히, 영어권 게임의 경우 F2P 게임의 경우 북미가 57%, 유럽이 33%를 차지 할 것이라는 자료인데요. 이건 영어권 게임의 경우인데.. 랭귀지를 따지지 않고 F2P게임에 대해서는 나와있지 않군요.;;;
여튼 의미있는 자료입니다. 부분 유료화가 국내에서는 모바일게임과 온라인 게임등을 통해서 정착화된 서비스지만 해외는 사실 그렇지 못한 것이 사실입니다.
F2P PC Online Game Market Revenue
DFC Intelligence Insun Yoon (858-834-4340 / iyoon@dfcint.com)
Overview of Presentation
Topic 1 : Major 2010 Industry Trends
- 2010 : Better Than Expected
- 2010 : Major Stories
Topic 2 : Sales Overview
- Worldwide Game Revenue : Hardware and Software
- Game Industry Sales By Type
Topic 3 : Free to Play Games
- Definition of Free to Play (F2P)
- The Attractions of F2P
- Why F2P should Continue to Grow
- Research Methodologies
F2P Games : Supply Side
- F2P Game Companies in North America
- Leading F2P Companies
- F2P Companies Market Share
F2P Games : Demand Side
- Gamers are Getting Comfortable Buying In-Game Goods
- Gamers are making recnet purchases : 80% of in-game good buyers have purchased in past 3 months
- Free to play games are popular : 53% are current users
F2P Games : industry Issues
- Industry Issues
F2P Games : Market Size and Forecast
- DFC Forecasts Market to Grow form $466 Million in 2010 to 2.0 Billion in 2015
- North America Accounts for 57% of Revenue in 2015
Ket Takeaways
Contacting DFC
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