North American Game Market Overview

2011. 8. 2. 16:08보고서/Contents

반응형


[IT Report Comment]
자료를 보면 북미에서 PC Game이 증가하고 있으며 포터블 게임의 경우 스마트폰으로 인한 감소 또는 전환되는 것을 의미합니다. 즉, 시장이 점차 변화하고 있다는 것을 의미합니다.
PC Game에는 아무래도 온라인 게임이 포함되는 듯 하구요.

그리고 뒷쪽 설명은 Free-to-Play.
부분 과금 또는 부분 유료화 서비스를 이야기 하는데 그 시장이 점차적으로 급격히 증가 될 것을 의미하고 있습니다.

특히, 영어권 게임의 경우 F2P 게임의 경우 북미가 57%, 유럽이 33%를 차지 할 것이라는 자료인데요. 이건 영어권 게임의 경우인데.. 랭귀지를 따지지 않고 F2P게임에 대해서는 나와있지 않군요.;;;

여튼 의미있는 자료입니다. 부분 유료화가 국내에서는 모바일게임과 온라인 게임등을 통해서 정착화된 서비스지만 해외는 사실 그렇지 못한 것이 사실입니다.

F2P PC Online Game Market Revenue

F2P PC Online Game Market Revenue



DFC Intelligence Insun Yoon (858-834-4340 / iyoon@dfcint.com)

Overview of Presentation

Topic 1 : Major 2010 Industry Trends
 - 2010 : Better Than Expected
 - 2010 : Major Stories

Topic 2 : Sales Overview
 - Worldwide Game Revenue : Hardware and Software
 - Game Industry Sales By Type

Topic 3 : Free to Play Games
 - Definition of Free to Play (F2P)
 - The Attractions of F2P
 - Why F2P should Continue to Grow
 - Research Methodologies

F2P Games : Supply Side
 - F2P Game Companies in North America
 - Leading F2P Companies
 - F2P Companies Market Share

F2P Games : Demand Side
 - Gamers are Getting Comfortable Buying In-Game Goods
 - Gamers are making recnet purchases : 80% of in-game good buyers have purchased in past 3 months
 - Free to play games are popular : 53% are current users

F2P Games : industry Issues
 - Industry Issues

F2P Games : Market Size and Forecast
 - DFC Forecasts Market to Grow form $466 Million in 2010 to 2.0 Billion in 2015
 - North America Accounts for 57% of Revenue in 2015

Ket Takeaways
Contacting DFC

반응형