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North American Game Market Overview

어도어 2011. 8. 2. 16:08
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[IT Report Comment]
자료를 보면 북미에서 PC Game이 증가하고 있으며 포터블 게임의 경우 스마트폰으로 인한 감소 또는 전환되는 것을 의미합니다. 즉, 시장이 점차 변화하고 있다는 것을 의미합니다.
PC Game에는 아무래도 온라인 게임이 포함되는 듯 하구요.

그리고 뒷쪽 설명은 Free-to-Play.
부분 과금 또는 부분 유료화 서비스를 이야기 하는데 그 시장이 점차적으로 급격히 증가 될 것을 의미하고 있습니다.

특히, 영어권 게임의 경우 F2P 게임의 경우 북미가 57%, 유럽이 33%를 차지 할 것이라는 자료인데요. 이건 영어권 게임의 경우인데.. 랭귀지를 따지지 않고 F2P게임에 대해서는 나와있지 않군요.;;;

여튼 의미있는 자료입니다. 부분 유료화가 국내에서는 모바일게임과 온라인 게임등을 통해서 정착화된 서비스지만 해외는 사실 그렇지 못한 것이 사실입니다.

F2P PC Online Game Market Revenue



DFC Intelligence Insun Yoon (858-834-4340 / iyoon@dfcint.com)

Overview of Presentation

Topic 1 : Major 2010 Industry Trends
 - 2010 : Better Than Expected
 - 2010 : Major Stories

Topic 2 : Sales Overview
 - Worldwide Game Revenue : Hardware and Software
 - Game Industry Sales By Type

Topic 3 : Free to Play Games
 - Definition of Free to Play (F2P)
 - The Attractions of F2P
 - Why F2P should Continue to Grow
 - Research Methodologies

F2P Games : Supply Side
 - F2P Game Companies in North America
 - Leading F2P Companies
 - F2P Companies Market Share

F2P Games : Demand Side
 - Gamers are Getting Comfortable Buying In-Game Goods
 - Gamers are making recnet purchases : 80% of in-game good buyers have purchased in past 3 months
 - Free to play games are popular : 53% are current users

F2P Games : industry Issues
 - Industry Issues

F2P Games : Market Size and Forecast
 - DFC Forecasts Market to Grow form $466 Million in 2010 to 2.0 Billion in 2015
 - North America Accounts for 57% of Revenue in 2015

Ket Takeaways
Contacting DFC

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